Destek Merkezi
< Geri
Yazdır
Domain (Alan Adı) Silinme ve Boşa Düşme Süreci
Alan Adı Süresi Bittiğinde Ne Olur?
.com. net. org gibi generic Alan adınızın süresi dolduğunda hemen silinmez. ICANN kurallarına göre üç temel koruma aşaması bulunur:
1. Yenileme Süreci (Grace Period) – 0-30 Gün:
- Alan adı çalışmayı durdurabilir.
- WHOIS kaydı hâlâ size ait olur.
- 4. günden sonra gecikme bedeli uygulanır güncel alan adı yenileme fiyatının yarısı kadar gecikme bedeli eklenir.
2. Ceza Süreci (Redemption Period) – 31-60 Gün:
- Alan adı teknik olarak silinmiştir ancak kurtarılabilir.
- Genellikle yenileme bedeli ile birlikte + 130.00 USD arasında ceza ücreti ödenmesi gerekir. (KDV haric )
- WHOIS kaydı görünmeyebilir.
- Alan adı bu periyot içersinde yenilendikten sonra ns adresleri tekrar çözülmesi 1-4 saat arası sürebilir daha sonra alan adı aktif hale gelmektedir.
3. Silinme Süreci ve Boşa düşme (Pending Delete) – 61.Gün ve sonrası :
- Alan adı artık kurtarılamaz.
- Alan adı boşa düşmek üzeredir.
- Alan adı silinme sürecindeyken daha erken boşa düşme ihtimali olabilir bu sebepten dolayı tekrar tescil işlemi için her gün yeniden tescillenebilir durumunda olup olmadığını kontrol etmenizi önermekteyiz. Takip işlemleri sorumluluğu size aittir.
https://sh.com.tr/whois-sorgu siteden sorgulama yapabilirsiniz.
- Alan adı boşa düştüğünde normal tescil ücretiyle herkes tarafından yeniden kaydedilebilir.
- Popüler alan adları genellikle otomatik sistemlerle yakalanır (drop-catching).
- Otomatik yenileme irsaliye oluşturma özelliğini aktif hale getirin. Böylece bitiş tarihinden 30 gün önce irsaliye oluşturulur ve mail adresinize hatırlatma e postası alabilirsiniz.
- Bitiş tarihini takviminize not edin.
- Marka değeri taşıyan alan adlarını mümkünse birden fazla yıl için kaydedin.

Not: .de , .eu gibi alan adların süreçleri daha farklı olup bitiş tarihin geçer geçmez cezalı periyoda geçmektedir.
-
Domain
- Domain DNS Hizmeti Yönetimi
- Alan adı koruması (Whois gizliliği) nedir ve nasıl aktif edilir?
- Domain Name Server (DNS) değişikliği nasıl yapılır?
- Domain sorgulaması nasıl yaparım ve nasıl satın alabilirim?
- Domain süresi biterse ne olur? Yenileme yapmazsam silinir mi?
- Domain transferi nasıl yapılır? Başka bir firmadan domainimi taşıyabilir miyim?
- Domain yenileme işlemini nasıl yapabilirim? Domain adımını en fazla kaç yıl yenileyebilirim?
- Domainimi başka bir siteye nasıl yönlendirebilirim?
- Sh.com.tr’ye ait name server nedir?
- Domain (Alan Adı) Silinme ve Boşa Düşme Süreci
-
SSL Sertifikası
- SSL sertifikası nasıl satın alınır?
- SSL Sertifikası nedir ve neden gereklidir? Hangi SSL sertifikası benim için uygun? (Standart, Wildcard, EV vb.)
- SSL Sertifikası süresi bittiğinde ne yapmalıyım?
- Web siteme ücretsiz bir SSL Sertifikası (let's encrypt) ekleyebilir miyim?
- cPanel içerisinde SSL Kurulumu
-
Windows Hosting (Plesk Panel)
- Plesk hostingte E-posta hesabı nasıl oluşturulur?
- Plesk Panel – DNS Kaydı Ekleme
- Plesk Panel üzerinden DNS Yönlendirilmesi Nasıl Yapılır?
- Plesk Panel Erişimi Nasıl Yapılır?
- Plesk Panel – DNS Kaydı Silme
- Plesk Panel E-Posta Hesabı Silme
- Plesk Panel'de E-Posta Hesabı Şifesini Nasıl Değiştirebilirim?
- Plesk Panel'de E-Posta Hesabını Nasıl Yönlendirebilirim?
- Plesk Panel Subdomain Oluşturma
- E-posta kotam doldu ne yapmalıyım veya nasıl artırabilirim?
- Windows Hostingte FTP kullanıcıları nasıl eklenir veya düzenlenir?
- HTTPden HTTPS yönlendirmesi nasıl yapılır?
- Webmail Roundcube arayüzü ve kullanım rehberi
- Mail Alamıyorum – Mail Gönderemiyorum
-
Linux Hosting
- cPanel DNS Yönetimi
- cPanel Erişimi
- Webmail Erişimi – Oluşturduğum mail adresimi nasıl kullanabilirim?
- Maillerimi nasıl yönlendirebilirim?
- Gönderi İzleme (Track Delivery)
- cPanel içerisinde Wordpress Kurulumu
- cPanel İçerisindeki Dosya Yöneticisi
- Gönderdiğim mailler spama düşüyor
- Hosting paketimin yedeklerini nasıl görüntüleyebilir? Yedekten geri dönüş nasıl yapılır? Jetbackup
- Spam mailleri Cpanel üzerinden nasıl engellerim?
- E-posta gönderiminde SPF, DKIM ve DMARC ayarları nedir ve nasıl yapılır?
- HTTPden HTTPS yönlendirmesi nasıl yapılır?
- Webmail Roundcube arayüzü ve kullanım rehberi
- cPanel içerisinde SSL Kurulumu
- cPanel içerisinde e-posta adresi nasıl oluşturulur?
- cPanel PHP Sürümü Güncelleme
- cPanel Genel E-Posta Filtre Oluşturma
- cPanel E-Posta İletici Ekleme
- Mail Alamıyorum – Mail Gönderemiyorum
- Diğer Makaleleri Göster (4) Makaleleri Gizle
-
Müşteri Paneli
- Mevcut Hizmetlerimi Farklı Kullanıcıya Nasıl Taşıyabilirim?
- Farklı Bir Kullanıcıya veya Tüzel Kişiliğe Fatura Kesimi Nasıl Yapılır?
- Fatura Ödeme İşlemleri – Faturamı Nasıl Ödeyebilirim?
- Hesap cüzdanıma para nasıl ekleyebilirim?
- Kredi cüzdanıma yüklediğim para ile ödeme işlemini nasıl yapabilirim?
- Krediden otomatik ödeme yenileme nasıl yapılır?
-
Cloud
- Cloud Yeniden Kurma İşlemi Nasıl Yapılır?
- Cloud Yeniden Başlatma İşlemi Nasıl Yapılır?
- Cloud Konsol Erişimi Nasıl Yapılır?
- Cloud hizmetlerinde hangi işletim sistemleri desteklenmektedir?
- Cloud ile VDS Arasındaki Fark Nedir?
- Cloud Sunucu Ek Kaynak Satın Alınabilir Mi?
- Cloud Sunucu Hizmeti İçin Ek IP Alınabilir Mi?
- Cloud Sunucu Hizmetleri Lokasyon Seçenekleri Nelerdir?
- Cloud Sunucuda Dışarıdan Alınan Windows Lisans Kullanılabilir Mi?
- Cloud Sunucularda SSH Bağlantısı Yapılabilir Mi?
- Cloud Sunucularda Sunulan İşletim Sistemlerinden Farklı İşletim Sistemi Kurulabilir Mi?
- Kendi Sunucunu Oluştur Hizmeti Nasıl Satın Alınır?
- Kendi Sununucu Oluştur Hizmetinde Kaynak Arttırma veya Azaltma Yapılabilir Mi?
- Kendi Sunucunu Oluştur Hizmetinde VM Oluşturma
- cPanel hangi işletim sistemlerini destekliyor?
- Plesk hangi işletim sistemlerini destekliyor?
- Diğer Makaleleri Göster (1) Makaleleri Gizle
-
Kendi Sunucunu Oluştur
- Kendi Sunucunu Oluştur Hizmeti Nasıl Satın Alınır?
- Kendi Sununucu Oluştur Hizmetinde Kaynak Arttırma veya Azaltma Yapılabilir Mi?
- Kendi Sunucunu Oluştur Hizmetinde VM Oluşturma
- Cloud Kaynak İçerisinde Backup Job Oluşturma
- Cloud Kaynaklarında Yazılım Tabanlı (Software) Güvenlik Duvarı Kullanımı
- Cloud Kaynak İçerisinde VM Oluştururken Parola Belirleme
- Kendi Sunucunu Oluştur İçerisinde Router Oluşturma
- Cloud Kaynak İçerisinde Image Alma ( Snapshot Alma )
-
E-Posta
- Gönderi İzleme (Track Delivery)
- Webmail Erişimi – Oluşturduğum mail adresimi nasıl kullanabilirim?
- Webmail Roundcube arayüzü ve kullanım rehberi
- Gönderdiğim mailler spama düşüyor
- Spam mailleri Cpanel üzerinden nasıl engellerim?
- E-posta gönderiminde SPF, DKIM ve DMARC ayarları nedir ve nasıl yapılır?
- E-posta kotam doldu ne yapmalıyım veya nasıl artırabilirim?
- POP3 ile IMAP mail farkı nedir? Hangisini kurmalıyım?
- cPanel içerisinde e-posta adresi nasıl oluşturulur?
- Iphone IOS için IMAP Mail Kurulumu ve Ayarları
- Mac Mail POP Formatında Mail Kurulum Rehberi
- Outlook 2019 / Outlook 365 için IMAP E-posta Kurulumu
- Outlook E-Posta Mail ayarları ve kurulumu
- cPanel Genel E-Posta Filtre Oluşturma
- cPanel E-Posta İletici Ekleme
- SMTP (Mail Gönderim) Hata Kodları
- Mail Alamıyorum – Mail Gönderemiyorum
- Android Telefonlara Mail Kurulum Rehberi
- Diğer Makaleleri Göster (3) Makaleleri Gizle
-
Muhasebe
-
Dedicated Sunucu
- Dedicated sunucu hizmetimi yükseltebilir veya düşürebilir miyim?
- Dedicated sunucu nedir ve Cloud ile farkı nedir?
- Dedicated sunucular için yedekleme hizmeti sunuyor mu?
- Dedicated sunucularda hangi işletim sistemleri mevcuttur?
- Dedicated sunucuma erişemiyorum ne yapmalıyım?
- Dedicated sunucumun performansını nasıl izleyebilirim?
-
Wordpress
-
Ucuz Hosting